Malaysia - Super League

lagu

tttttyugtgkl

Selasa, 16 April 2013

untukmu isteri

 
Ketahuilah bahawa,
orang yang paling saya sayangi  adalah dia.
Percaya?
Saya bukan permainkan dirinya di sini.
Tetapi saya serius menyatakannya.
dan aku menjadikan kamu sebagai sebahagian dari hidupku kerana tuhan,
Ketahuilah bahawa, dialah yang paling saya sayangi kerana dia adalah seorang isteri.

Mengapa?

Jika anda  bertanya, saya mungkin saya tidak dapat digambarkan.
Tetapi hanya ALLAH S.W.T saja yang tahu,
 jika kamu yang bertanya .engkau membuat hatiku luluh segalanya

Adakah kamu tidak tahu megapa saya sayangi dia?
 betapa istimewanya kamu ?

Aku sayanginya kerana banyak pengorbanannya padaku
.
 hebatnya seorang wanita. Mereka semua sebagai manusia biasa.
Tetapi manusia-manusia hebat ini mempunyai hebat di sisi mereka.
Yang menyediakan  dan memberikan suasana gembira kepada aku.

mengambil berat tentang makan minum,penatlelah menjaga karenaku,
tidak di ungkit sedikit pun,dan mentaati perintahku.

Dia dijalanan kawan,dirumah isteri ,dikala sunyi dikaulah peneman ,
sewaktu buntu dia pemberiharapan ,dimasa susah senang dia tetap bersama
alangkah baik dirinya ,
 berkerja membantu ketika ku sedang susah,tidak tidur ketika sakit datang pada diriku
 aku bersyukur kerana tuhan telah temukan jodoh aku dengan dia.

sayang engkau banyak bekorban untuk ku ,
daku tidak dapat balas jasamu paduku
maafkan daku jika tidak dapat membahagiakan mu,
maafkan daku jika tidak dapat memberi makan dan minuman yang sedap
maafkan daku jika daku ada marah dan membuat jahat padamu.
 yang mencorakkan dunia dengan kehitaman.



DOA KU BUAT MU WANITA YANG KU
SAYANGI

                            

Dengan namamu YA ALLAH ,Aku memohon doa darimu,
Ya ALLAH…Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjuk Mu
Aku buta tanpa bimbingan Mu,Aku cacat tanpa hidayah Mu
Aku hina tanpa Rahmat Mu
,Aku memohon darimu Ya ALLAH…
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cobaan Mu
Jadikanlah aku suami yang disenangi isteriku
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agama Mu
Bimbinglah aku menjadi suami Soleh Hanya pada Mu,
untuk
membimbing isteriku ke syurgaMu,

Ya ALLAH…
Ku mohon segala harapan
Karena aku pasrah dengan kehendak Mu
Karena aku sadar hinanya aku
Karena aku insan lemah yang kerap keliru
Karena aku lena dengan keindahan dunia Mu
Karena kurang kesabaran ku dalam taat kepada Mu
Karena pendek akal ku mengarungi ujian Mu.


 Ya ALLAH Tuhanku…
engkau perliharalah kami suami isteri,
engkau lindungilah kami suami isteri,
engkau berilah kami zuriat yang soleh atau solehah 
dan engkau jadikan zuriat kami penyambung perintahmu serata penyambung sunnah nabi S.A.W







Ya ALLAH ,

Engkau lindungilah isteriku dari segala keburukan ,
dan bantulah dia bila dalam keadaan susah,ya ALLAH,
hanya engkau yang berkuasa dan hanya engkau tempat daku memohon lindungilah
isteriku bila aku keluar rumah untuk bekerja...

YA ALLAH
engkau ampunkan dosa-dosa kecil isteriku 
engkau ampunkan dosa dosa besar isteriku
ya ALLAH engkau gugurkanlah dosa doanya

ya ALLAH ,
engkau masukanlah dia kedalam syurga firdaus,
engkau tempatkan isteriku di kalangan orang - orang 
yang beriman dan orang -orang yang solehah

ya ALLAH.
engkau jauhilah dirinya dari segala penyakit ,
engkau lindungilah dia daripada syaitan,jin,malapetaka,keburukan,kemungkaran,
engkau lindungilah isteriku daripada disihir.

ya ALLAH...
hamba mu memohong padamu semoga isteriku sihat sejahtera,gembira dan mempunyai tenaga 
ya ALLAH  aku bersyukur apa pemberianmu,
engkau kuatkanlah isteriku yang sedang hamil kuatkanlah rahimnya lindungilah rahimnya dari syaitan,
ya ALLAH,berilah kekuatan pada isteriku yang sedang hamil semoga sihat kandungannya dan isteriku.ya ALLAH engkau lindungilah anak dalam kandungan  daripada di gangu syaitan jin jan jauhilan makanan yang tidak baik.....
YA ...ALLAH .ya rahman ya rahim ya karim
mambulkanlah doa doa kami suani isteri amiin.

Tiada ulasan:

untuk mama