Malaysia - Super League

lagu

tttttyugtgkl

Jumaat, 1 Februari 2013

buah untuk kesihatan diri


Nabi s.a.w. telah berpesan agar kita menggunakan zaitun sebagai minyak. Untuk pertama kalinya dalam sejarah, ada enam belas pakar kedoktoran paling tersohor di dunia berkumpul di Roma pada tanggal 21 April 1997 M, untuk menerbitkan beberapa pengarahan dan keputusan bersama tentang tema “Minyak Zaitun dan Nutrisi Laut Putih Tengah”.
Dalam pernyataan tersebut, mereka menegaskan bahwa penggunaan minyak zaitun dapat memberikan perlindungan tubuh dari serangan penyakit jantung koroner, kenaikan kolesterol darah, kenaikan tekanan darah, serta sakit diabetes dan obesites, di samping minyak zaitun juga berkhasiat mencegah terjadinya beberapa jenis kanser.
Minyak Zaitun Mengurangi Kolesterol Berbahaya



Berbagai kajian membuktikan adanya fakta yang tidak menafikan keraguan lagi, bahawa minyak zaitun menurunkan total kadar kolesterol dan kolesterol berbahaya, tanpa mengurangi kandungan kolesterol yang bermanfaat.
Minyak Zaitun Mengurangi Risiko Terjadinya Penyumbatan (Trombosis) dan Penebalan (Arteriosklerosis) Pembuluh Darah.
Dalam sebuah kajian yang diterbitkan pada bulan Disember tahun 1999 M di Majalah AMJ CLIN NUTRL para peneliti menyatakan bahawa nutrisi yang kaya kandungan minyak zaitun akan dapat mengurangi pengaruh negatif lemak dalam makanan terhadap terjadinya pembekuan darah, dan seterusnya mengurangi terjadinya penebalan pembuluh nadi jantung.

Tiada ulasan:

untuk mama