Malaysia - Super League

lagu

tttttyugtgkl

Selasa, 2 Julai 2013

TETANG SESEORANG MASUK ISLAM DI NEGARA LUAR

 
Semalam saya telah bercakap dengan kakaknya Maryam (dia adalah seorang kakak super comel Maghribi) dan saya berkata pada mulanya niat saya adalah untuk tidak membuat blog tentang Islam, tetapi menulis idea-idea dan perkara-perkara yang saya suka saya, tetapi satu-satunya perkara yang datang ke fikiran saya adalah agama saya! Perkara yang paling saya suka adalah islam!

Dalam perbualan itu dia berkata orang ramai tertanya-tanya mengapa umat Islam hanya suka bercakap tentang Islam. Kini, ia adalah kerana Islam adalah cara hidup kita dan segala yang kita lakukan dalam kehidupan kita mempunyai kaitan dengan ia!


 Islam bukan sahaja agama tetapi cara hidup yang lengkap. Kami tidak ingat agama hanya seminggu sekali, tetapi dalam setiap perbuatan dan setiap perkataan kita bercakap hari ini.

Pada hari saya lakukan penukaran saya begitu gembira, sangat gembira, sangat gembira, saya mahu menjerit pada semua orang, "Hei, sekarang saya ISLAM!" lol

Bagi mereka yang tidak beragama Islam, tidak mungkin memahami, (apabila saya adalah seorang Kristian, saya tidak pernah berasa begitu) tetapi anda rasa damai di dalam hati saya, anda merasa pergi dengan cara yang betul, anda tahu yang menyenangkan kepada Allah, anda berjalan tanpa keraguan. .. Selain daripada mempunyai kehidupan yang seimbang, penuh makna.

Setiap hari kita belajar lebih banyak tentang agama kita, dan kita juga mahu orang lain untuk merasa seperti kita, kerana kita tahu bahawa ini adalah cara yang betul. Kami juga memberitahu anda satu hari nanti, "Saya bangga menjadi seorang Muslim (a)"!.



 http://uma-tal.blogspot.com

Tiada ulasan:

untuk mama