Malaysia - Super League

lagu

tttttyugtgkl

Rabu, 19 Jun 2013

siksaan orang buat maksiat dalam mimpiku

 
aku nak cerita  tentang aku mimpi malam tadi .... aku bermimpi dan aku sedar itu aku mimpi .. ada seorang lelaki ini mengajak aku menyempurnakan jenazah yang baru meninggal.aku pergi dengan rasa ingin tahu khafan mandi mayat dan kebumikan jenazah .aku sampai ke sebuat masjid ke surau yang aku tidak pasti tempatnya tenang sekali, jenazah sudah berada disana aku anggkat bersama seseorang insan ini tanpa kelihatan mukanya dan yang lain cuma aku nampak tubuh badannya rupa muka memang taknampak.aku mandikan tiba tiba ada darah keluar dari kakinya dan kepalanya ya ALLAH aku merasakan amat taku hamba ALLAH cakap pada ku jangan takut ,buat dan lihat,aku buat selesai aku mandikan tukang khfan bawa jenazah ke dalam surau atau masjid sementara itu aku bersihkan bilik mandi..tiba tiba hamba Allah  ini panggil aku dia kata pada aku mai sini jum tengok jenazah itu,dia kata lihat dan jangan takut kerna ada yang pernah kamu tidak pernah lihat ,sebelum ini dia kata kepada ku kamu tidak pernah melihat pekara ini dan ini adalah satu pengajaran dan tauladan ,jauhilah maksiat dan bertaubat ,lalu aku pergi tengok jenazah tersebut dari luar pintu sebab aku masih belum habis membersihkan tempat mandi,apa bila tukang kafankan mayat itu hendak khafan yang terakhir di bahagian kepala ,tertuput kepalanya dan buka rupanya.aku melihat jenazah itu mengeluarkan darah di bahagian kaki perutdan keatas,ya ALLAH, aku amat sedih ketika itu,darah amat banyak keluar dan aku melihat kain khafan itu koyak,,, ya ALLAH,aku nampak kakinya lebam warna hijau
lalu hamba ALLAH itu meletakkan tangan kanannya di bahuku.aku melihat mayat itu begerak meronta ,ya ALLAH. itukah balasan didunia sedangkan belum tahu diakhirat sana.... aku di tegur oleh sesorang itu sudah jum kita sambung siapkan kerja...sampai disitu mimpiku

pesanan ku kepada kamu semua juga kepada diriku ingatlah ,tuhan tidak suka kita membuat pekara mungkar ...
 

Tiada ulasan:

untuk mama