Malaysia - Super League

lagu

tttttyugtgkl

Khamis, 16 Mei 2013

zaman kecik kecik dulu main guli

hendak jadikan cerita masa kecik kecik dulu semua mesti banyak pengalamankan......
nak cerita tentang main guli...

dulu masa kecik kecik banyak kawan kawan ,bila balik sekolah je terus tukar baju main guli.
kumpul duit sekolah 20sen beli guli dapat 6-8.masa dulu ada banyak jenis main gulu antaranya
 gambar contoh
ini adalah guli baling:
1 .main dalam petak
2. main dalam bulatan
3.main dalam segi tiga

.

 ini guli jentik.
jenis masi aku kecik kecik main dulu ada banyak juga antaranya

1.main dalam bulatan
2.main dalam petak
3.main dalam segi tiga
4.main dalam lubang.

masa kecik kecik dulu kita semua sampai lawan dari  1-100 lebih biji guli untuk ditaruhkan
kalau kalah lesap dah pokai hahahahaha sampai main gaduh dengan kawan kawan...ingat lagi pakai guli sama dalam petak pastu kalau sama kita punya kat dalam tapi bila warna sama keluar yang keluar itu kita punya hihihi.dulu kecik kecik biasalah hihi.....
ingat lagi bila arwah abah saya balik saya tak ada rumah abis dia marah mesti kena rotan n denda.
tiba tiba kena pada masa tu aku balik lambat menang guli pulak bawak balik banyak .abis sampai rumah abah nampak pangil terus datang dekat dia ,abah tanya apatu(guli) aku pun jawab guli abah amik dari tangan terus buang ke parit sebelah rumah....macam nak meraung hanya mampu diam kalau nagis depan abah kena pukul nanti ..huhu tapi bila dah tak ada guli kumpul duit sekolah beli guli lagi huhuhu....syok main guli kawan ramak timba pengalaman main guli...

Tiada ulasan:

untuk mama